Sedm mýtů o vzdělávání

Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání.

Momentálně nedostupné
339 Kč

Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.

Zkoumá sedm široce zastávaných názorů, které brzdí žáky i učitele:

  • Fakta brání porozumění
  • Výuka vedená učitelem je pasivní
  • Jednadvacáté století vše zásadně mění
  • Vše se dá jednoduše vyhledat
  • Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory
  • Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit
  • Výuka znalostí je indoktrinace

V každé kapitole Christodoulou srozumitelně předkládá teorii jednotlivých mýtů, zvažuje jejich praktické dopady a poukazuje na znepokojivé rozšíření takového přístupu. Poté s odkazem na aktuální poznatky kognitivních věd přesně vysvětluje, proč se jedná o mýtus. Autorka prezentuje přesvědčivé argumenty vysvětlující, jak vládní resorty a vzdělávací organizace na celém světě zklamaly učitele a žáky tím, že prosazují, ba dokonce nařizují, teorii bez důkazů a špatnou praxi.

Tento nesmírně výstižný text je nezbytnou četbou pro všechny učitele, studenty fakult připravující budoucí učitele, ředitele škol, tvůrce vzdělávací politiky, výzkumné pracovníky a akademiky na celém světě.

 

Chcete ji? Vyplňte e-mail na www.edukacnilaborator.cz/chci-smov a až bude kniha dostupná, dáme vám vědět.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení