Sedm mýtů o vzdělávání

Daisy Christodoulou přináší podnětnou kritiku obecně uznávaného pojetí vzdělávání.

Skladem
339 Kč
SMOV ped
Novinka

Na základě svých nedávných zkušeností s výukou ve školách, které na žáky kladou vysoké nároky, ukazuje na široké škále příkladů a případových studií, jak moc je výuka ve třídě v rozporu se základními vědeckými principy.

Zkoumá sedm široce zastávaných názorů, které brzdí žáky i učitele:

  • Fakta brání porozumění
  • Výuka vedená učitelem je pasivní
  • Jednadvacáté století vše zásadně mění
  • Vše se dá jednoduše vyhledat
  • Měli bychom vyučovat dovednosti přenositelné napříč obory
  • Projekty a žákovské aktivity jsou nejlepším způsobem, jak se učit
  • Výuka znalostí je indoktrinace

V každé kapitole Christodoulou srozumitelně předkládá teorii jednotlivých mýtů, zvažuje jejich praktické dopady a poukazuje na znepokojivé rozšíření takového přístupu. Poté s odkazem na aktuální poznatky kognitivních věd přesně vysvětluje, proč se jedná o mýtus. Autorka prezentuje přesvědčivé argumenty vysvětlující, jak vládní resorty a vzdělávací organizace na celém světě zklamaly učitele a žáky tím, že prosazují, ba dokonce nařizují, teorii bez důkazů a špatnou praxi.

Tento nesmírně výstižný text je nezbytnou četbou pro všechny učitele, studenty fakult připravující budoucí učitele, ředitele škol, tvůrce vzdělávací politiky, výzkumné pracovníky a akademiky na celém světě.

Formát: 152 stran, 159 × 245 × 12 mm, brožovaná, ukázka z knihy. Kniha je dostupná pouze u nás.

Zpět do obchodu