TŘÍDA: Průvodce chováním žáků
| Tom Bennett napsal knihu, která je jasná, pochopitelná a praktická — vychází z praxe v reálných třídách se skutečnými žáky. |
| Kategorie: | Nabídka publikací |
|---|
|
„Každý se může zlepšit. Téměř z každého může být dobrý učitel, pokud absolvuje náležitou průpravu. Musí mu však být poskytnuta.“ Tom Bennett (od roku 2015 poradce britské vlády pro oblast chování žáků) napsal knihu, jejíž postupy mohou aplikovat učitelé a učitelky z celého světa. Popisuje v ní bez příkras vše z vlastní praxe, kdy si ho na začátku učitelské kariéry žáci předhazovali jako rituální oběť, až došel k prostému, ale zásadnímu závěru, že není chyba v něm, ale něco je systémově špatně: nikdo mu nevysvětlil, jak pracovat s chováním žáků ve třídě. A přitom je možné se tomuto ztracenému umění managementu chování naučit. Bennett čtenáře na téměř 400 stranách provede tím zásadním, co je možné se o behaviorálním managementu dozvědět. Nezaměřuje se jen na modelové příklady ze školní praxe – i když ty tvoří obzvlášť zábavnou (i děsivou) část textu — ale kniha vychází z odborných zdrojů. Jednotlivé kapitoly se zabývají například budováním kultury třídy, vytvářením rutin, které umožňují učitelům i žákům soustředit se lépe na výuku, celý oddíl je věnovaný poskytování zpětné vazby k chování žáků. Pomůže vám vybudovat základní stavební kameny každé efektivní třídy a školy. Obsah 1. Základy Knihu doporučujeme nejen učitelům, ale všem, kteří přímo či nepřímo ovlivňují dění ve školách a třídách. O autorovi
Tom Bennett je zakladatelem organizace researchED. V roce 2015 byl jmenován vrchním poradcem britské vlády pro oblast chování žáků a rovněž předsedou komise pro duševní zdraví ve školách. Píše knihy o vzdělávání učitelů a také byl nominován na cenu nejlepší učitel světa v GEMS Global Teacher Prize. Formát 392 stran, 148 × 210 × 25 mm, brožovaná, ISBN: 978-80-908240-5-8. Originální název Running the Room: The Teacher’s Guide to Behaviour |
UKÁZKA ▼
Očekávala jsem, že kniha bude souhrn pouček, které slýchávám od odborníků na psychologii a pedagogiku. Bylo velmi příjemným překvapením, že tomu tak není. Kniha se čte lehce a velmi dobře. Učím už mnoho let. Mohla bych říci, že jsem zkušený pedagog a mám své postupy, jak děti učit dobrému chování. Vím, co mi funguje a co ne. Přesto jsem se nad nimi při čtení této knihy zamyslela a uvědomila si, proč mi možná některé metody až tak dobře nefungují nebo nejsou tak účinné.
Hana Plicková, učitelka a metodik prevence, 3. ZŠ Jirkov
Málokterá kniha o školství oplývá humorem. Tahle má větší říz než celá stránka nejlepších bonmotů Oscara Wilda (ty jsou tam samozřejmě taky) pokapaná citrónem a vražená někomu do oka. Ale ještě obsahuje tolik inspirace, že se člověk nestačí divit. Na některých místech možná budete nesouhlasit, ale o to lépe vám kniha pomůže reflektovat vaši práci. První aha momenty nejspíš přijdou už na prvních stránkách – alespoň u mě to tak bylo. Přeji, ať i u vás.
Daniel Pražák, učitel, ZŠ Stross
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

