Výuka & učení v obrazech
Kniha vystavěná na infografikách, které čtenářům osvětlují velké myšlenky kognitivních věd. Autoři: Bradley Busch, Edward Watson a Ludmila Bogatchek.
PŘEDOBJEDNÁVKA — distribuce proběhne v týdnu od 8/12. Zásilky obsahující tuto publikaci budou odeslány po naskladnění knihy Výuka & učení v obrazech.
| Kategorie: | Nabídka publikací |
|---|
Máte rádi infografiky a ilustrace? Přehlednost, praktičnost a srozumitelnost? Přístup, který je informovaný důkazy? Pak se vám kniha Výuka & učení v obrazech bude zamlouvat. Ze široké škály současných studií shrnuje klíčové poznatky a myšlenky pro skvělou výuku založenou na důkazech. Přináší závěry výzkumu a jejich aplikaci z nejdůležitějších a nejzásadnějších oblastí výuky a učení:
„Přečetli jsme stovky recenzovaných studií a strávili tisíce hodin obrovským úsilím zachytit jejich podstatu vizuálně. Tato kniha má jednoduchý formát — každý koncept je popsán na dvoustraně; vlevo je grafické znázornění, které je vpravo doplněno doprovodným textem,“ píší autoři.
OBSAH:
- Paměť & učení
- Procvičování vybavování z paměti
- Rozložení v čase a prokládání
- Teorie kognitivní zátěže
- Kognitivní vědy — jaký bude další vývoj?
- Rosenshinovy principy výuky
- Získávání odpovědí na vaše otázky
- Zpětná vazba
- Motivace & resilience
- Příprava na učení se
- Co by všichni učitelé (a zejména lídři škol) měli vědět
- Co by všichni učitelé (a zejména prvostupňoví) měli vědět
- Kognitivní zkreslení
Bradley Busch je vedoucí psycholog v InnerDrive, Edward Watson je zakladatel InnerDrive, Ludmila Bogatchek je kreativní lídr v InnerDrive.
Výuka & učení v obrazech podporuje, inspiruje a informuje jak učitele a lídry škol, tak i vzdělavatele dalšího profesního rozvoje. Tato kniha mění pohled čtenářů na výzkum v oblasti výuky a učení se.
Formát: 172 stran, 178 × 254 × 11 mm, brožovaná, ISBN: 978-80-909442-3-7. Kniha je dostupná pouze u nás.
Originální název: Teaching & Learning Illuminated: The Big Ideas, Illustrated
UKÁZKA ▼
„Roku 2024 jsem poprvé navštívila Teaching & Learning Summit organizace InnerDrive. Po inspirativních prezentacích Edwarda Watsona a Bradleyho Busche jsem si okamžitě objednala knihu Teaching & Learning Illuminated, jejíž český překlad právě držíte v rukou. Pokud vás zajímá, jak funguje paměť, co znamená teorie kognitivní zátěže, jak se vyvarovat častých pedagogických omylů, nebo co je to metakognice a v čem spočívá její význam v procesu učení, určitě se začtete. Kniha přehledně shrnuje nejnovější vědecké poznatky, které jsou podány velmi srozumitelným jazykem a doplněny skvělými infografikami. Doporučuji ji všem pedagogům, kteří chtějí své učitelské dovednosti posunout o krok dál, a všem pedagogickým lídrům, kteří chtějí pracovat na rozvoji pedagogického týmu.“
Šárka Vondrová, ředitelka ZŠ a MŠ, Praha — Nebušice
„Máte pocit, že čtení o teorii kognitivní zátěže u vás způsobuje kognitivní přetížení? Tato kniha je skvělým prvním krokem, jak mu předejít. Pokud vám v porozumění pomáhají vizualizace, určitě ji oceníte — a navíc zde najdete inspiraci, jak informace vizuálně zpřístupnit i svým studujícím. Zvlášť pokud s výukou teprve začínáte, může být skvělým odrazovým můstkem, který vám dodá odvahu sebevědomě skočit do rozbouřených vod školství a neztratit při tom dech ani směr.“
Ananké Nebeská, učitelka ZŠ Dědina, studentka programu Učitel naživo
„Přesně ta kniha, kterou můžete listovat u ranní učitelské kávy a po třech stránkách mít pocit, že jste právě absolvovali pedagogické minimum z Oxfordu. Všechno podstatné — paměť, pozornost, kognitivní zátěž či zpětná vazba — je tu vysvětleno přehledně, stručně a s obrázky, které pochopí i kolega, jenž při slově metakognice raději zaleje kytky. Je to ideální čtení pro učitele, kteří „nemají čas číst“ — tedy pro všechny. A pokud jste se někdy divili, proč se žáci (nebo vy sami) učí hůř, než byste čekali, a přitom hledáte svůj osobitý a funkční pedagogický styl, odpověď najdete právě tady. Kniha by měla být povinnou výbavou každé sborovny — hned vedle konvice na kávu, protože si ji prostě zamilujete!“
Rostislav Konopa, CEO Steam Academy, ředitel školy a pedagogický snílek
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

